onsdag 29 september 2021

Margareta/Maggan

 

Min gamla vän sedan barndomen har lämnat livet. 

Vi lärde känna varandra när vi gick i söndagsskola innan vi började riktiga skolan. 

Och vi gick i samma klass både på Folkskolan och Realskolan.

 Sedan flyttade jag söderut med familjen.

Men vi träffades då och då på sommarloven och när jag var uppe på semester när jag blev äldre. 

Och i många år har jag kunnat åka upp till henne en period varje sommar, och njuta av min gamla hembygd. Och våra gemensamma sommarveckor har alltid varit så fina, med utflykter och olika kulturupplevelser. Hon var suverän på att planera in upplevelser som vi båda uppskattade. Hon var en så god vän och kamrat.

Men nu har Maggan lämnat oss och jag känner djup sorg inombords.

foto: Charlotte M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar