lördag 30 juli 2022

Jubileumstider

Denna sommar samlas många konfirmandgrupper i Bergs kyrka -man firar jubileum. Åren går och de en gång unga börjar nu bli till åren. Jag känner inte igen alla rent utseendemässigt - den minnesbild jag har av de flesta är från vår ungdom. Men jag känner igen många av namnen  från min ungdomstid däruppe.

Men åren har satt sina spår... 

Visar här några foton där jag känner igen en del gamla bekanta, alla är ju äldre än mig, och så ett foto där min yngre kusin Oves son Magnus är med. 

Här kan man läsa lite:

https://www.op.se/2022-07-29/konfirmantionsjubileum-i-Bergs-kyrka


Konfirmander 1950-51-52: Stående fr. v: 
Göran Andersson -52, Sven-Rickard Liljefeldt -51, Sven-Olov Ekqvist -51, Tord-Erik Wikman -52, Bo Lovén -52 Sittande fr.v: Daisy Nääs -52, Inger Nilsson -51, Sigrid Bäckman - 51, Ingrid Liljefeldt -51, Ingrid Odelberg Aspholm -51, Boiel Marklund -51, Vivianne Wiksten - 50.


Konfirmander 1961: Stående fr.v: Eivind Andersson, Gunnar Rödin, Uno Jonsson, Ulf Horn, Olle Olsson Sittande fr.v: Majt Eriksson, Gudrun Zackrisson, Gudrun Bohman, Anita Jonsson, Märta Hagberg.

Konfirmander 1962: fr v: Nils Olov Högström, Bernt- Hugo Nordantjäl, Staffan Mannberg, Thord Zackrisson, Stig-Göran Mårtensson.


Konfirmander 1990, - 91, - 92: Stående fr. v: Lena Löök -92, Magnus Wikberg -90, Håkan Eliasson -92, Fredrik Blix -90, Sittande fr. v: Carin Aili -90, Magnus Engström -90, Anna-Karin Bengtsdotter Johansson -90

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar