lördag 14 november 2020

Ett ögonblick...

Äntligen har jag påbörjat ögonbehandlingen och igår så opererade jag mitt vänstra öga och fick en ny lins inopererad. Det gick både snabbt och bra. Min kära dotter med make följde med mig och var mitt stora trygga stöd- jag var lite orolig innan behandlingen. Så skönt med sällskap. Men nu så känns det bra och jag har medicin, två olika sorter, som droppas i ögat morgon och kväll. Det är en 3 veckors behandling. Och sedan blir det höger öga som ska behandlas. Förhoppningsvis i december. Går allt som planerat så kan jag efter nyår prova ut nya glasögon. Det kommer att kännas bra. Förändrad syn och försämrad syn är nackdelen när man blir äldre. De flesta drabbas tydligen av ögonproblem. Men vi har god läkarvård i vårt land och jag har utomordentligt bra läkare ute på Sofiahemmet. Det är ju inte första gången jag är där på behandling för mina ögon. De är värda en ros!
Nu i kväll har jag tagit en skön promenad - perfekt ljus med gatulampor så det kändes bara bra. Behöver min dagliga motionsrunda (när jag kan), och jag kände att den motionen behövdes även idag. Man har sina vanor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar