fredag 27 november 2020

Sommardrömmar

 

Jag längtar efter en ny sommar med ljuvliga rosor som doftar och bjuder på skönhet. Den tid då jag trivs allra bäst och bara njuter av allt. Just nu är allt bara trist, grått och ingenting känns så där skönt att se på. Men jag tar ju mina nyttiga motionsrundor varje dag, och det känns i hela kroppen och får mig att må bra.

Själv har jag nu opererat även höger öga på Sophiakliniken - det gick bra även om det känns lite jobbigt att nu vänta i minst sex veckor innan jag kan prova in nya glasögon. Det tar tid för nya linser att liksom "växa" sig fast och jag har två olika sorters ögonmedicin som jag droppar i ögonen morgon och kväll. Så jag får ha tålamod. Jag hittade igen de bästa av mina gamla glasögon som jag hade i en låda. Så jag kan i alla fall göra besök på internet, läsa nyheter samt läsa andras fina bloggar och kolla mail etc.  

Det gäller nu att "överleva" jultiden- som jag numera inte bryr mig så mycket om,  och ha tålamod tills vårsolen sprider ljus och skapar längre dagar igen. Och så hoppas jag att det här viruset som förstör så mycket ska bli utrotat. Jag vill ju gärna ta en tur upp till Jämtland medan jag fortfarande orkar. Det är min dröm just nu. En bussresa upp till vänner och att kunna njuta av jämtlands-sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar