lördag 7 augusti 2021

Äntligen!

 

Idag kom det efterlängtade regnet!              Både jag och naturen njuter och jag har varit ute två gånger och njutit av det våta. Tog riktiga regnpromenader. Så skönt efter den långa heta torkan med bara sol i flera månader. Jag skulle nu kunna dansa och sjunga just den här gamla låten:  

https://youtu.be/D1ZYhVpdXbQ

det är ur en film jag såg i min ungdom. Om filmen var bra minns jag inte, men jag tyckte om Gene Kellys dansande med ett paraply. 

Jag gick först ut barfota på gården och kände hur ljuvligt det var gå i vått gräs. Sedan tog jag på mig mina gamla gymnastikskor och gick en halvtimme ute i regnet. Jag mötte två personer och de såg ut att njuta av vädret som jag. Tror att  vi är många som längtat efter vatten från ovan.  Och mitt i allt så plockade jag sedan en näve med svarta vinbär på min gård och åt. Det blev lite bär trots den långa torkan. Men gårdens buskar och träd har vattnats då och då av våra trädgårdsansvariga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar