måndag 24 maj 2021

Att resa eller inte resa...?


Har hållit på att kolla bussresa från Stockholm till Svenstavik  och retur under juli månad- men det verkar som om den här sommaren inte fungerar -allt pga pandemin. 

Så jag får kanske inte njuta av min gamla hemby i år ? Tyvärr. Jag försöker hitta alternativ -men har inte hittat någon annan buss på den rutten. Jag hoppas att det blir en bra resa i juli -som tidigare år: dvs direktresa Stockholm-Svenstavik.

Jag brukar resa med "Härjedalingen" -men det verkar som deras resrutter inte längre är som tidigare? Jag får kolla om det finns alternativ. Känns lite trist -det har varit så enkelt att resa med den bussen under så många år. Hoppas ju att allt ordnar sig till sommaren.

Nödlösning kanske är SJ - men då handlar det om att hitta resa från Östersund till Svenstavik - och det verkar inte gå tåg Eller rälsbuss numera? Jag får fortsätta leta och se om det finns något bra alternativ. Om inte så  blir det lite trist - ännu en sommar utan besök i Hoverberg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar