måndag 17 maj 2021

Solens blommor

Maskrosor när de förgyller vår värld så här på försommaren. De är vackra. Även om de flesta kanske ser dem som enbart ett ogräs. Men trots allt: de är som solar i gräset just nu och det känns bara fint. Även om de snart får konkurrens av alla andra sommarblommor som snart börjar blomma. En härlig tid som vi kan njuta av. 

Tog en kort promenad idag- jag känner nu av att jag fått de här virussprutorna, redan igår kväll blev jag märkligt trött och idag har jag inte orkat med något extra. Förstår ju att jag reagerar på vaccinet. Nå, jag hoppas att det är nyttigt och att jag slipper ytterligare problem.  

Jag har en granne som fick en stor otrevlig svullnad på sin arm efter första sprutan. Hon vägrar ta spruta nummer två. Hon känner själv att hon inte tål dem. Det är kanske inte självklart att vi alla tål detta vaccin. Känner ju själv hur obehagligt det är just nu. Den här tröttheten känns inte så bra. Men jag tar det lugnt och hoppas att allt är ok i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar