onsdag 18 september 2019

Fleir jämtar...




Några foton till från i somras; gamla skolkamrater och vänner som jag träffade i kyrkan. 
<< Birgitta Iwald, dotter till mina konstlärare Britta och Olof, på BKR. Birgitta bor numera på släktgården i Rörösjön och är mycket aktiv inom både hembygdsrörelsen och i annat inom kommunen. Tyvärr har hon slutade spela fiol- fick problem med lederna för många år sedan.   


<< Och så kom "Kick" dvs Erik Eriksson med fru Ulla (f. Baudin) och överraskade... jag kände inte igen Kick först -men det är åratal sedan jag träffade honom. Då hade han varit ute på en forskningsresa till Nordpolen. Ulla blev ju lärare och har varit rektor på Brunna skola, Kungsängen. Min svägerska Irija (broder Olofs fru) jobbade där ett tag. Det är roligt att träffa på gamla bekanta -även om åren satt sina spår.....men de sa alla att jag var mig så lik. Hm.


Till sist ett kort på klasskamraten Guy Hallin (här på hembygdsgården) -så kul att träffa efter så många år. Och jag lyckades få med andra vänner och bekanta på detta foto: både Karl Ove Mannberg med hustru Ena (f.Carlborg) samt i bakgrunden står min gamla skolkamrat Margareta och pratar med någon bekant... som jag inte riktigt känner igen.

2 kommentarer:

  1. Huvvaligen - sååå roligt att få se bilder av och höra om gamla skolkamrater. Ja, åren går och vi med dom...

    SvaraRadera
  2. Ja-åren går, men sorgligt nog har ju en del av ungdomsvännerna "vandrat vidare".

    Det är på Hembygdsgården och när det är musikkväll i kyrkan som man säkrast träffar på varandra. Och så roligt att prata och umgås lite. Vi har ju en hel del gemensamma upplevelser och minnen.

    SvaraRadera