lördag 6 april 2019

Det där huset...


Det planeras en framtid för gamla pensionat Strandgården i Hoverberg, som jag skrivit lite om tidigare.  


Ett foto från tidigt 1950-tal. Strandgården vid "Jörners"-korsningen.

Och idag kom ett mail från Charlotte M i Svenstavik med en intressant länk  Läsning och fotografier som väcker minnen från barn-och ungdomen. 
Känns så bra att läsa om nutida ungdomar som har drömmar och vill förverkliga dem. Men självklart kostar allt både pengar och tid- men å, jag hoppas att det ska gå bra för dem. Jag håller tummarna.

Så roligt med flygfotot över Strandgården med omgivning-jag känner ju så väl igen allt. Där mitt i korsningen samlades vi ungdomar på kvällarna och umgicks, pratade förälskelser, nya filmer, åkte moped och köpte godis hos Tant Brita. 
Och på den där gamla "mjölkkruke-pallen", till höger vid vägkanten, - på den satt vi ofta och pratade (och tjuvrökte... Fy!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar