torsdag 25 juli 2019

Puh....



Vilken hetta. Puh, omkring 30 grader varje dag denna vecka och det ska tydligen bli värre enligt väderleksrapporterna. Det är något som är galet. 

Men det är bara att ta det lugnt, dricka mycket vatten, ta lite extra salt på maten och hålla sig i skuggan. 












Tur ändå att jag valde rätt tidpunkt för min vistelse i Jämtland och slapp åka buss i värsta hettan. 


Och jag gör gärna reklam för bolaget Härjedalingen, bekväma bussar och jättetrevliga chaufförer.

Tack och lov att bussen har en så bra luftkonditionering och tar en rejäl paus i Ljusdal, så jag hann njuta av både en varm korv med bröd och god glass och en liten promenad.

Jag tycker om att åka tåg och innan jag fick veta om den här bussen som går från Centralen i Stockholm och stannar i Svenstavik, så åkte jag alltid tåg.  Med tåget kommer jag 'bara' till Östersund -och sedan måste jag på något vis ta mig till Svenstavik/Hoverberg.
Tänk förr i tiden så kunde jag hoppa direkt på rälsbussen i Östersund för att komma till Svenstavik. Nu är det inte så enkelt.
Så jag valde sedan bussen eftersom jag slapp omvägen via Östersund.
Dessutom är det billigare att åka buss: en t o r-biljett med buss kostar mindre än en enkel biljett med tåg från Stockholm till Östersund! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar