lördag 30 juli 2016

Hembygdsgården i Hoverberg

ovan  Mostugan & nedan "nygamla" cafe-och serveringshuset
 Här träffar man gamla vänner och skolkamrater; personen i röda jackan är min kära vän Maggan
Vy från hembygdsgården mot kyrkbyn och en bit av Storsjön

Ett säkert ställe att besöka sommartid är Hembygdsgården. Där träffar man alltid gamla vänner, skolkamrater varav många, liksom jag, flyttat från bygden i sin ungdom. Men sommartid kommer många hem på besök och upplever både nostalgi och nutid några sommarveckor varje år.

2 kommentarer:

  1. Jag bodde i Svensta och Berg när jag var 2 - 10. Har en massa släkt där, mest i Östberg och Skucku. Last I was there, I think it was when I was 15 or 17, so 1980 or so. Nu bor jag i Arizona i USA. Längtar alltid tillbaka till hembygden och the land of my ancestors.

    SvaraRadera
  2. Hi! How nice to have a visitor from "overthere". I lived in Jamtland til I became 17- then my family moved to Stockholm. But I try to visit my homevillage every summer and I have a lot of friends there -even if most of them has moved. BUT they do as I do- make a visit every summer.
    I had some friends and schoolmates from Svenstavik and Skucku!

    SvaraRadera