lördag 12 januari 2019

Tiden går så fort...


Åter ett nytt år... så fort det gamla gick. Nu önskar jag att det blir ett gott år för alla, med fred och frihet. Fast krig, våld etc kommer ju självklart att fortsätta, tyvärr. Men om alla s.k. "ledare" satte sig ner och tänkte efter så kanske de skulle kunna acceptera att det är bättre att leva i fred -även med dem som har en annan politisk åsikt eller som har en religion som driver utövare till våld. Även om jag inte kan förstå att man ska kriga, döda, stjäla, våldta och hota för att visa sig vara troende. Det är sjukt och så emot den gåva vi alla fått: LIV.

############################

Ibland surfar jag runt på internet -och det gjorde jag häromdagen. Och hittade en liten artikel i Östersundsposten från början av juli 2010, med några gamla realskolkamrater från BKR i Svenstavik. Och jag kände igen dem, trots att så många år har gått. De firade 50-årsjubileum av sin examen år 1960. 
Känns lite dubbelt -för jag skulle ju ha varit med- men tyvärr så flyttade familjen till Stockholm och mitt liv blev lite annorlunda. Men roligt att se en del av klasskamraterna- jag känner ju igen dem trots alla år som gått. Några brukar jag träffa vid besök i min gamla hembygd -men de flesta har jag ej sett till på alla dessa år.


Bakre rad: BettMarie, Alice, Kerstin, Gunvor, Heidi, Yvonne, Elov, Pecka, Mats
De tre framför: Örjan, Irene, Lilian







Och då passar det väl mycket bra med att skicka en varm hälsning till f.d läraren och även rektorn, samt underbare författaren Carl-Göran Ekerwald - som faktiskt fyllde hela 95 år dagen före nyårsaftonen!

Vilken fantastisk person- som fortfarande skriver, håller föreläsningar och är i farten.
Och tänk att ha haft honom som lärare- det var en gudagåva.




God fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar