måndag 9 mars 2020

Vinter i Hoverberg


Jag fick några fina vinter-bilder från e Bergsstårsche:
skolkamraten Harriet

Hon har precis haft lite skidsemester i våra gamla hemtrakter och kunnat njuta av härliga utflykter på skidor tillsammans med sin syster Pia. 

De hade tur med vädret: sol och perfekt snö för vintersport. Och Storsjön isbelagd. De fick vinter, det fick vi inte här i Stockholmstrakten. Vi har haft en enda lång, grå och trist höst.

Nå - nu går vi mot våren och det känns ju underbart.

Bilderna väcker minnen från åren jag bodde däruppe, alla skidturer jag gjorde. Alla långa skidspår man skapade för att kunna göra sköna utflykter och även för att åka skidor upp till skolan: över öppna fält och upp på de fina högarna av plogade vägkanter, för att undvika trafiken. In på skolgården och så ställa skidorna mot en husvägg i väntan på skoldagens slut.


Tack Harriet för ljuvliga vinterbilder som väckte fina minnen hos mig!


                                                       foton: ©Harriet H

2 kommentarer:

  1. Tack Ingrid ! You'r welcome !
    Jag hade fina skidturer i byn och utsikten i byn är på de flesta ställen magisk. Det är en minnesresa att bara också ta sparken och åka runt på vägen i byn, och småskolan och storskolan kommer man inte
    undan då som tur är. Alltid härligt att återvända till Hoverberg alla årstider. Tack igen !
    Bärshståscha Harriet

    SvaraRadera
  2. Å jag önskade.... men, men jag får vänta till sommaren den sköna. Och just nu så hotar det där viruset överallt- måtte det vara borta snart. Känns väldigt osäkert. Men jag isolerar mig från folk och undviker både T-bana och buss samt folksamlingar.

    SvaraRadera