söndag 11 oktober 2020

Höstdag

Idag kändes det att en "ny" årstid har börjat - luften och vindarna kändes kalla och solen var lite blekare när den lekte tittut bland molntopparna. Jag tog ändå en skön promenad innan jag satte mig i parken med ryggen mot ett litet trähus som gömmer allt som har med vatten och avlopp i parken att göra. Jag brukar sätta mig där, för ofta så sitter en gammal granne också där och vi pratar om allt och alla. Det vill säga minnen från när vi var nya i föreningen och våra barn växte upp. Och det känns trevligt att inte vara helt ensam. Men som sagt nu är det höst och det känns. Temperaturen var nog inte över +10 grader idag. Så det blir att välja rätt kläder vid uteliv. Många träd börjar nu att skifta färg och under ekarna ligger det fullt av ekollon- jag hittade några stora och fina som nu ligger på köksbordet. Rönnbärsträden är nästan tomma på rönnbär i år - så då blir det väl ingen kall vinter. Småfåglar som stannar kommer att klara sig ändå. Många odlar solrosor har jag sett-och deras frön är nog populära bland många fågelarter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar