tisdag 2 februari 2021

Hej du vinterland....

 

<<< Jämtlandsskog

Nu är det vinter och fötterna slinter på osandad trottoar...

Träden har fått så vackra vita kläder och det vilar en tystnad över allt. Inte ens kråkorna har hörts av idag.

Det är visst vinter över hela landet - lite ovanligt eftersom vi inte haft ordentliga vintrar med snö här nere på ganska många år. 

Jag fick några vinterkort från min syster Karin, som just nu bor i Småland; även där har snön intagit landskapet:

Hon har fotograferat från sina fönster - men man ser att snötäcket är ganska tjockt.

Jag känner lite lust att springa ut och trampa upp lite roliga fotspår i snön just där. 

Men jag har travat i nysnö här idag och det småsnöar hela tiden så nog lever vi nu i ett vinterland. 

Jag får ge mig ut på nya snöäventyr i morgon - om det  inte börjar töa igen och bli slask...


"Och nu är luften full av
Tusen tusen kristaller
Som glittrar i lyktorna
När dom sakta faller
På den knirrande knarrande vägen fram
I ett vinterland
I ett vinterland"

som Ulf Lundell en gång sjöng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar