måndag 31 juli 2017

En repris

Ett foto med text jag hade med i Länstidningen, Östersund år 2009; När de efterlyste bilder med sommar i så tänkte jag att sommar är det även i en stad, och i Stockholm är sommaren oftast både varm och grön och skön. Och helt underbar att göra vandringar i -speciellt i Gamla Stan som ligger nära mitt hjärta.


Sommar är det även i Stockholm. 

Och sommarkvällarna är ljuvliga, solen går knappt ned och efter ett besök Den Gyldene Freden där både mat och vin är superb och miljön är magisk är det skönt att vandra hemåt: "sakta vi gå genom stan" som Monica Z sjöng så vackert.



Fotot togs en eftermiddag i juli månad och denna fönsterrad är så vacker. Och får jag låtsas så tror jag att det är Ferlin som parkerat sin cykel mot väggen. Och har man tur så sitter både han och Taube därinne och deklamerar ikapp för den som vill lyssna.

Allt sitter i väggarna.  Är det inte ett skönt sommarfoto!
Taget med min gamla Canon- som snart har gjort sitt.

Glada hälsningar från en jamtstårscha i storstan med rötterna i Hoverberg
 Ingrid Wikberg, Hägersten, Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar