fredag 8 december 2017

Skyltar som bjuder på spänning...


Ja vad ska man välja: Helvetet eller Ingenting

Själv har jag  faktiskt varit i Helvetet dvs Kusbölehelveteten rejäl kanjonklyfta några mil från Oviken. Det kändes som att vara på upptäcksfärd ute i en vildmark som nästan kändes jungfrulig.
Jag minns att där fanns ett fågelrede i en klippskreva, tvärsöver där jag stod, och en stor fågel låg och skyddade sina ungar.
 C:a 20-25 meter ner forsade vatten fram -inget ställe för sportfiskare alltså. 

Doften från granskogen var mycket stark och så den där märkliga tystnade som hörs i en stor skog.

Jag var mitt ute i vildmarken och ändå så nära till orter som Oviken och Myrviken.
En märkligt känsla.



<<Järnvägsstationen ligger i Svenstavik- där några reklammakare även öppnat ett Storsjöodjurcenter. haha... Storsjöodjuret väljer nog själv när det visar av sig. Själv har jag aldrig sett till det trots att jag är uppväxt vid sjön och efter alla besök i hembygden. 

Men min dotter såg en gång något konstigt ute på blanka vattenytan utanför Bergudden, som om en båt åkte och lämnade vågsvall efter sig- men där fanns ingen båt.  
Min dotter berättade om detta för farbror Ingemar D som skrev lokalnytt i Östersundsposten. Han tog en bild på henne och gjorde en liten nyhet av det i tidningen. Och så lovade hon att hålla ögonen öppna och berätta om det märkliga upprepades.

Själv hoppas jag ju att den gamla odjuret får vara ifred, det är väl fridlyst? Om inte så borde odjuret vara det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar