fredag 15 juni 2018

Skvaller...


Jag kan skvallra lite om vad som bjuds på Hembygdsgården i Hoverberg i sommar och som jag tycker låter intressant. 

Den 8 juli kl 13 är det teater: "Brita- en soldathustru år 1718".

Den 22 juli kl 13 sjunger Ingalill Wagelin: Edvall och Hörberg  (gissar att det är visor av Allan E och Barbro H)

Den 29 juli kl 12-15 är det Hembygdsdag med bl a Kolbullar (har jag aldrig ätit!)

Den 31 juli kl 11-17 är det "Snillerikets nationaldag" med visning av Bingstasmedjan

Den 5 aug. kl 12-15 spelar Ulf Svedin (känner igen namnet, bekant från ungdomsåren?)

Den 10 -12 aug Vidunderliga dagar i Hoverberg.  Det bjuds bl a på folkmusikkurs, underhållning, textilutställning mm

Den 26 aug kl 12-15. Kl 13 spelar Edits trio och det bakas tydligen tunnbröd! 

Och självklart kan man alla dagar det är öppet, köpa kaffe med dopp i serveringshuset, där det även finns en riktigt vedugn för tunnbrödsbak.

Å jag önskar att jag bodde däruppe hela sommaren. Men, men- jag får nöja mig med någon vecka eller så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar