onsdag 3 april 2019

Äntligen April och vår



April månad väcker alltid minnen: 
Blåsippor, bäckens porlande vatten som om vore den full av skratt, de första små gröna bladen som kikar fram lite försiktigt på buskar och träd, vårblommorna, skrivlusten, glädjen, diktkvällar, skrivkvällar, kvällar som fylls av tankar och idéer - men också av brummande dammsugare (borde bytas ut...) fönstertvätt och så nya gardiner. Jag får alltid en känsla av att jag måste städa extra mycket bara för att det är april. 

Så blir jag sittande med en pärm med gamla inlägg och mail som var en del av min gamla "Inkan-blogg", den som jag tyvärr raderade. Nå jag är glad att en hel del inlägg blev utskrivna och sparade... bland annat många fina mail och lustiga dikter från den goa, fina, poetiska värmlänningen Bengt Berg, poet och författare som jag träffade för allra första gången för c:a 40 år sedan! Det var på en litterär helg här i Stockholm. Sedan har jag hört och träffat honom flera gånger när han besökt huvudstaden med sin poesi och sin berättarglädje. Han är en upplevelse! Och så pratar han så go värmländska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar