tisdag 23 mars 2021

Vår i Vinterviken

 

Första riktiga vårdagen. Den var idag med klarblå himmel och solvärme. Så skönt. 

Jag tog en lång promenad ned till Vinterviken  och njöt av våren hela dagen. Tog en kopp kaffe med nybakad kanelbulle vid trädgårds-caféet . Sedan gick jag en runda och satt en stund på gamla bryggan. Det kändes nästan som sommar. Märkligt.

Flera av de som odlar i sina trädgårdar var där och fixade -snart dags att sätta fröer och plant gissar jag. Och det var faktiskt ganska många besökare där, ovanligt på en vanlig vardag, men det kanske har med att många har ändrade arbetsrutiner nu under pandemin.
Och alla njöt av solen.

Det är ett så mysigt område att vandra runt i och att njuta av naturen på. Trevligt att där finns både café och restaurant -jag kan rekommendera båda. Även om jag oftast bara tar en "fika" på  caféet. Det är ett härligt utflyktsmål för oss stadsbor -allt är som på "landet" Jag bara njuter när jag är där.

Sommartid har man även underhållning en del dagar; på eftermiddagar och kvällar i Café-trädgården och då kan man njuta av både kända och okända artister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar