onsdag 7 april 2021

En välkänd väg

 













Här har jag gått och även åkt bil många gånger. Vägen ner mot gamla "Jörners" -affären (numera stängd) och pensionat Strandgården som just nu genomgår en restaurering och ommålning. Nere vid husen delade sig vägen: till höger går den upp till byn och runt Hoverberget. Till vänster åker man mot bl a Vigge, Myrviken och Oviken. Och en bit uppefter den vägen från korsningen till vänster, bor min kära f.d. skolkamrat Maggan- som jag kunnat hälsa på i många år och samtidigt kunnat njuta av min gamla barndomsby. Maggan har sagt att det alltid finns en säng för mig hos henne. Jag hoppas kunna ta en tur upp i sommar och hoppas  att den här virus-smittan ska ha lättat där uppe, så att aktiviteter kan vara öppna under semester-perioden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar