fredag 2 april 2021

Äntligen !



Så är det riktig vår och det känns i kroppen när jag är ute på mina motionsrundor. Idag blev det en extra lång runda ner till Vinterviken och en kopp kaffe på  Caféet med nybakad kanelbulle. Det smakade mmm!

Så gick jag en lång runda utefter vattnet, var upp på åsen och såg ut över Mälaren. Så vackert. Och så detta med naturen som bjuder på både sjöfågel och spännande tall-rötter. Jag njuter av allt. 

Idag var det även lagomt med folk därnere så lilla bryggan var ledig att sitta på och njuta av vårsolen.

Jag är glad och tacksam över att jag har ett så fint utflyktsmål - där jag kan gå i min egen takt och bara njuta.

På hemvägen träffade jag på en fd arbetskollega så vi satt i varsin ända på en bänk i parken och pratade en lång stund. Det var trevligt- man kan träffa på bekanta och umgås lite utan att känna sig utsatt.

En del dagar är bra dagar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar