måndag 20 november 2017

Datorliv...


Ibland händer något. Det hände mig. Så förra veckan hakade allt upp sig, "Jämtstårscha"  försvann och jag fick leta efter henne. Hon återfanns med hjälp av datatekniken och kunde återföras till sin rätta plats. Bravo!  Men jag höll nästan på att ge upp eller ringa äldste sonen och be om hjälp... han kan detta med datorteknik.  
Men jag lyckades själv återskapa allt. Bravo!  
puh....

Men tydligen hade något hakat upp sig -fick jag veta genom telefonsamtal från en läsare i min gamla hemby, Bertil G ringde idag och undrade vad som hänt. Och tydligen hade alla inlägg inte kommit med när jag uppdaterat allt. Han saknade en del saker jag skrivit. Så det var bara att sätta sig och kolla upp "bakvägen" varför det var så konstigt. Och Si! jag kunde genom lite vänligt mottagande av it-tekniken hitta igen allt som låg på väntelista (?) så att säga. 
Dessutom har jag uppdaterat virusskyddet och kört diskrensning flera gånger med olika alternativ och defragmenterat. 

Puh så skönt, och TACK Bertil som ringde och undrade vad som hänt.
Nu är nog allt som det ska vara igen. Hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar