onsdag 24 juli 2019

Målet för rundvandringen


 Hembygdsgården i Hoverberg


Och den förste jag träffade på var Bertil Glansberg, ordförande i 
Bergs Hembygdsförening. En mycket omtyckt och engagerad person, som i år har en mycket bra och tänkvärd artikel med i nya Berg och Åsarne 2018 Artikeln visar på hur Bergs kommun tänkt sig att utveckla attraktion och få fler inflyttare -genom att erbjuda hustomter vid stränder och på jordbruksmark. Så kommunens planer, som i de flesta jordbruks-och skogskommuner numer, skulle slå hårt mot de få bönder som finns kvar. När jag läser hur de "folkvalda" planerar så blir jag bara sorgsen -men även arg.    

2 kommentarer:

  1. Jag har följt dina rundvandringar och det var roligt och intressant. Det väcker många gamla minnen från en tid som gått!

    SvaraRadera
  2. Ja det var roligt och även lite spännande att vandra den rundan i byn; Men jag hade blåsor/skavsår på båda lilltårna efteråt,aj,aj Hade skor som jag inte gått in ordentligt. Borde ha haft mina gamla...

    SvaraRadera