måndag 4 maj 2020

Lite om rädsla...



April, april jag kan lura dig vart jag vill - över en månad har gått sedan den månaden började och nu är det Maj, maj måne -jag kan lura dig till Skåne.

Men våren är nu på väg även om de sköna vårdagarna går att räkna. Men det blir bättre, snart kommer värmen och långa soliga dagar då allt är bara skönt.

Dagen idag började med sol en kort stund -sedan kom de mörka molnen och plötsligt började det mullra.... men men - det var tydligen lite på skoj för den hotfulla åskan försvann ganska snabbt. (skönt)

När jag var barn så var jag jätterädd för åskan, minns att jag helst ville gömma mig då, krypa under täcket eller ännu hellre under min säng. Viktigast var att åskan inte "såg" var jag höll hus. Nåväl, idag står jag ut med den, även om rejäla åskväder fortfarande stör mig. Det känns så obehagligt och hotfullt. Inser att vi alla är helt i händerna på naturens ordning och lagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar