lördag 12 september 2020

Hösten på väg


Sommaren håller på att gå över i höst nu. Det märks på grönskan både på marken och i träden. Gula, röda löv håller på att ta över, och de blommor som fortfarande är aktiva bjuder på de vackraste varianter. 

Jag tog en skön runda i mitt område nu på förmiddagen och njöt bland annat av blomaffärens erbjudande.  Jag njuter med kameran... 

När jag gick ut var det lite sol bakom tunna grå moln-sedan kom regnet och det kändes faktiskt riktigt skönt. Allt blir liksom nytvättat. 

Men man håller på att helt förstöra och förtäta mitt bostadsområde och det tycker jag inte om. Tyvärr så tillåts allt för många nya arbetsplatser ligga i och omkring Stockholm numera så folk tvingas flytta hit. Jag förstår inte våra politiker och beslutsfattare som påstår att "hela Sverige ska leva" -men som samtidigt tillåter att det är de stora företagen som får bestämma. Märkligt s.k politik. Snart har vi inga grönområden kvar- enbart de få gamla parker som är anlagda. Inga naturliga områden finns kvar. Allt är bebyggt och ser så trist och enformigt ut. 
Allt detta gör att jag inte trivs så bra här längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar