onsdag 23 december 2020

Dan före dan...

 


Önskar alla en God Jul och sköna dagar -även om snön lyser med sin frånvaro här i Stockholmstrakten. Men numera är vintrarna här nere oftast snöfria. Trist för barnen som vill åka kälke eller pulka. Kommer det lite snö så är de leksakerna framme direkt. Men vi har fått ett annat årstidsklimat och tydligen har allt förändrats. Ibland snöar det -men oj den snön smälter snart bort.

Men på min gård står nu en stor julgran med tända ljus och den får vara en symbol för julen. Åtminstone för mig som inte vill slösa skog på julfirande. Jag föredrar skogen som den är numera. Och jag tror att många slutat med att ha riktig gran - en del har skaffat sig en konstgjord och de slipper ju problemet med barr överallt. 

Och julen är ju en speciell högtid och är/var en tid att fira religiöst -även om den idag har blivit affärernas gullgris. Själv känner jag nu stor saknad efter min älskade broder Olof lämnade jordelivet pga corona-smitta, den 14 december. Han var redan skröplig av ålder. Men jag kan sända en god tanke till alla andra nära och kära och önska oss alla det bästa samt njuta av lediga dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar