tisdag 1 december 2020

Tänd ett ljus

 

Tänd ett ljus - och låt det brinna och njut. 

Nu är vi verkligen inne i mörker-tiden och får stå ut med känslan av att dagarna är så korta. Vi ser för lite solljus just nu.                                                      

Här i Stockholmstrakten har det mest varit grått, lite regn och allt känns trist. 

Det påverkar mig och det känns som att jag är vilse. Min energi är på låg nivå trots att jag motionerar varje dag. Men jag känner ingen jullängtan och jag antar att det är ögonoperationerna som påverkat mig. Alla undersökningar och alla tester har tagit sådan tid. Men även sjukvården har ju drabbats av virus och då blir det brist på personal; särskilt special- utbildad personal. Nå nu ska jag ha tålamod och låta tid och ögonmedicin göra sitt. Jag måste ha tålamod. Så december och in i januari blir en period jag måste stå ut med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar