fredag 11 december 2020

Vintermörker

 Mörka trista dagar. Vintermörker. Ensamhet. Corona. 

Det går mot jul- men jag känner ingen jullängtan och ingen julglädje. Känner mest av ensamhet i dessa tider med umgängesinskränkningar och smitthot.                              Även om man vill försöka att se juletid som ett ljus i mörkret -så fungerar det inte alltid. Mitt liv just nu känns både ensamt och även sorgligt. Min älskade broder Olof kommer snart att lämna jordelivet, pga ålderssjukdom samt corona-smitta, enligt hans läkare. Även om han levt ett långt liv så vet jag att allt kommer att ändras och den bror som alltid stått mig närmast kommer att bli oerhört saknad. Det är smärtsamt. Mycket smärtsamt.


Uppdatering den 14 december

Min älskade broder Olof har nu somnat in. Sorgen och saknaden kommer att kännas länge, länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar