torsdag 17 december 2020

Sommardröm

 


En dröm eller kanske fler kan man väl ha så här i sorgliga tider när allt känns trist  och ensamt. Det här viruset fortsätter att förstöra och det känns inte alls trevligt. Och så min sorg efter en älskad broder. Det känns. Det är jobbigt.

Men man måste leva klokt och undvika allt som kan riskera corona-smitta. Jag åker numera inte buss eller T-bana och jag undviker alla folksamlingar. Smyger in på Coop strax för stängningsdags sent på kvällen och handlar det som behövs, då är det knappt några kunder där.

Det blir en ensam jul.

Men jag tittar bland annat på detta foto som jag fått av Harriet H- och jag kan känna doften av sommar. Det är en bild från en väg i Hoverberg som hon tagit. Så nu känner jag längtan efter en Jämtlandssemester.  

Jag har ikväll pratat i telefon med min kamrat i Hoverberg, Margareta, och även hon längtar efter en ny sommar då allt är normalt och inga virus förstör det sociala livet. Då kanske vi kan träffas igen.

Men först: God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar