tisdag 14 juli 2020

Som ett S.O.S.


Usch och suck. Allt känns så fel just nu. Månader, över ett halvt år av isolering, börjar påverka mig. Känner att ett sådant liv som nu inte är så bra.

Risken att få Corona-viruset har helt påverkat mitt liv och jag mår inte så bra av det. 

Och mitt i allt känner jag att jag vill flytta... men vart? Och hur med allt som hör till. Jag mår inte så bra av den här känslan heller, att allt känns fel.

Ja vart skulle jag flytta? Helst upp till Jämtland- jag bara längtar till min gamla hembygd. Önskar att jag hade någon som bara hjälpte mig med allt. 

Säljer jag lägenheten så får jag ju ganska mycket pengar nu, med tanke på bostadsmarknaden och Midsommarkransen är ett populärt område i Stockholmstrakten.

Men jag känner mig mest trött och less på allt just nu. Nästan alla av mina gamla bekanta här har nu flyttat. Och jag känner mig mycket ensam. Mår inte alls så bra av det. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar