tisdag 7 juli 2020

En del dagar...


är inte som andra. Så känns det ibland. Och idag är en sådan dag. 
Efter flera veckor med hetta och torka så kom det lite regn i går och i morse. Bara det fick allt att kännas lättare igen. Och i morgonkväll får jag hem min nya TV -äntligen och livet återgår till det normala.

Och idag ringde Bertil Glansberg från Hoverberg och överraskade genom att berätta att det blev utgivning av "Berg & Åsarne" även i år- man har bl a fått in extra pengar från privatpersoner och de har haft tid att planera om lite. Bertil sa att han skickar mig ett ex - underbart! Jag trodde ju att det kanske inte skulle bli någon B&Å -det lät lite dystert i våras.

Vem vet kanske har en del sett eller hört om blogginslaget jag skrev tidigare om att även privatpersoner kan stödja Hembygdsföreningen lite extra med pengar utöver den årliga medlemsavgiften.  Bergs Hembygdsförening  är värda alla extra bidrag -ty Hembygdsgården är platsen dit hemvändare och andra söker sig sommartid; det är där man träffar och umgås med gamla vänner, bekanta och skolkamrater och kan få njuta lite av gemensamma minnen etc. Och så inte minst njuta av de gamla husen med inredningar och kanske upptäcka nya saker som kommit till.

Tyvärr, nu i sommar så har de ju stängt pga coronaviruset -men så är det ju överallt i landet i år.

OCH så berättade Bertil en överraskande nyhet... nämligen att bergsstårscha Charlotte M har skrivit lite i årets utgåva av Berg&Åsarne !
Det låter spännande - jag vet ju att hon är bra på att skriva genom vår mail-konversation till och från, så det ska bli spännande att läsa hennes inslag. Hon har inspirerat mig en hel del blogginlägg och gett mig många underbara och fina tips sedan vi lärde känna varandra. Så nu jag känner mig både glad och nyfiken. Det ska bli spännande att läsa. 
En naturbegåvning har jag insett. Jag är mycket glad och mycket nyfiken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar