söndag 28 juni 2020

Puh...



Puh... - solhetta i två veckor  med temperaturer omkring + 30 grader i skuggan - det är mer än vad man står ut med. 
All ork och energi går på lågvarv. 
Och jag dricker vatten stup i kvarten för att känna mig någorlunda alert

Jag försöker underhålla mig själv genom att se gamla TV-program via internet och idag har jag njutit av gruppen "ABBA" och känt mig lite nostalgisk:
 https://www.svtplay.se/video/27095497/abba-hemligheterna-bakom-hitsen

De utvecklades och kom med nytt sound med jämna mellanrum fram tills de inte klarade av att vara en grupp längre (och två gifta par) De levde och verkade tillsammans under en intensiv period.  Jag minns så väl att min dotter var ett stort fan och vi två var på Gröna Lund och lyssnade på deras första stora konsert där sommaren 1975. Oj vad folk där var. Och ett härligt hålligång.
Intressant program som man kan njuta av än idag. Åren har ju gått och de har alla utvecklats på olika sätt inom musiksvängen och nu tillhör även de den äldre generationen. Åren går...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar