lördag 13 juni 2020

Upp på bergsryggen


Åter en mycket varm dag. Temperaturen är nästan + 25 grader. Puh- säger jag.
Tog en tidig morgonpromenad- men det kändes inte så skönt. Luften står helt stilla så jag fick ingen svalka. Jag är inte så förtjust i denna hetta. Man borde ha ett högt berg att klättra upp på och njuta av svalare vindar. Hade jag varit uppe i Hoverberg så hade jag kanske tagit en tur upp på berget och njutit av både svalka och utsikt och sedan kanske tagit ett ett dopp i sjön.

En som varit uppe på berget och njutit är Charlotte; hon har tydligen tagit en tur utefter toppen av berget. Vilken härlig utsikt över byn och sjön. Det var några år sedan jag vandrade så uppe på berget. Idag kan man ju även åka bil på den väg som gjorts på baksidan ända upp till utsiktstornet. Vilken skillnad mot att klättra den gamla stigen upp från Hembygdsgården.
Klicka på bilderna så blir de större!




Foto: Charlotte M.
TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar