torsdag 18 juni 2020

Glad Midsommar!



Jag önskar alla läsare en riktigt fin och glad midsommarhelg! 
Även om den på de flesta håll blir annorlunda i år på grund av Corona-viruset. Men det är bara att acceptera - ingen vill ju bli smittad. Risken är stor där folk samlas och man vet ju inte vem som bär på smitta. Eftersom jag tillhör den grupp av äldre som riskerar att bli smittad så undviker jag allt som kan vara farligt till exempel folksamlingar och resor.
Jag fick mail från bussbolaget jag alltid reser med upp till Jämtland och de informerade om hur de ändrat på allt och gjort så att bussarna ej blir fullsatta av resande. Allt för att inte riskera smitta och få folk att känna sig tryggare. Det låter ju bra. 
Men jag tror inte att jag är "välkommen" i sommar just för att risken för smitta är så stor. Så jag har ställt in mig på en annorlunda sommarperiod. Allt är ju riskabelt och då får man rätta sig efter det som känns bäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar