torsdag 17 juni 2021

Det var en gång... 1

Kopior av gamla tidningsurklipp kom via mail som en överraskning från min gamla hemby. Allt väcker ju lite minnen om vad man gjorde på fritid, på helgerna- det var väl mest lördagar -om jag ej minns fel. 

Galhammarudden var ett mycket populärt dansställe och de hade oftast bra dansmusik OCH även bra underhållning. Och alltid mycket med folk. En plats där man fick nya bekanta och även hade roligt med gamla vänner. Självklart så anordnades sommardanser på många ställen i byarna runt omkring. Det var ett enkelt sätt  att umgås och jag tror ju att många träffade sin livspartner just på dessa danser.
















Jag minns än idag när Golden Gate Quartet var där och då var det fullt av besökare. "Golden Gate" var kända från radion samt det stod om dem i  tidningarna. (kolla via länken) och så kom de till Galhammarudden- vilken upplevelse för oss landsortsungdomar. Jag minns faktiskt hur speciellt det kändes att få uppleva dessa världsartister i min hembygd.

Galhammarudden var även platsen för fotboll och vårt fotbollslag var ganska så duktiga och klättrade i serietabellerna. Och där hade jag mitt hjärta.
















                Klicka på bilderna så blir de lite större och lättare att läsa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar