torsdag 24 juni 2021

Sommartider.....

 

Puh- vilken värme det har varit under lång tid- solen har gassat från en molnfri himmel i flera veckor. Nu längtar jag efter regn. Fast nu vill nog de flesta ha sol och fira midsommar utan regnkläder. På min gård är det nu nästan folktomt. Folk har packat och gett sig iväg med bil eller tunnelbana och tåg.

Så det blir en mycket ensam midsommar, jag får ta en tur ute i naturen där jag bor. Ta en sväng  ner till Mälaren och doppa fötterna i vattnet. Det känns lite ensamt, men jag borde vara van. Även om jag i många år kunnat njuta av miljöbyte - som när min syster bodde häruppe och  hade sommarstuga ute i Roslagen. Jag njöt när jag blev inbjuden av henne att lukta på landsluften. Men som sagt nu är livet annorlunda och jag känner av ensamheten i hela mitt jag.  Det är smärtsamt. Har man ingenting - ja då är man utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar