måndag 28 juni 2021

Längtan heter min arvedel...


Tyvärr så blir det inte någon resa upp till Hoverberg i sommar.  Bussbolaget Härjedalingen som jag brukar åka med kommer ej att köra sträckan Stockholm-Svenstavik  denna sommar heller; jag fick svar på min mejlfråga idag. Känns trist -men det handlar ju både om det här viruset samt om ekonomi. Företaget blev ju drabbat redan förra sommaren och tydligen så påverkar det driften. De har nog andra sträckor som är lönsammare för dem. Så det blir åter en sommar härnere. Det finns ju tåg och jag kan nog få skjuts mellan Östersund-Hoverberg - men jag har inte bestämt mig. Den envisa värmen härnere har tömt mig på all energi och just nu orkar jag inte planera något. Allt känns bara jobbigt.  Livet är som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar