torsdag 16 maj 2019

Sko dig....


När mitt kontor låg vid Hornsgatan så gick jag en mindre bakgata  från Tunnel-banan och passerade en skoaffär som till och från hade "skorea". Minns att jag köpte vinterstövlar där.
Och det var intressant att kolla vad de hade i skyltfönstret.

Ibland blev det riktigt underhållande att se skyltningen. 
En dag när jag var på hemväg så hade ägaren satt upp en handskriven skylt med texten: 
Fynda billigt: både finskor och danskor. 

Jag såg inte att "dans-skor" var felstavat... Men det var låga priser så jag tänkte att jag kanske skulle gå in och titta där nästa dag.
Dagen efter, på morgonen så gick jag samma väg - DÅ satt en stor lapp upptejpat på utsidan av fönstret där det stod: 
Har ni svenskor och norskor också?  

Någon med humor hade sett felstavningen och ville väl retas lite. Det blev dagens skratt och nöje på jobbet, och många kollegor som inte gick den gatan,  var tvungna att kila ner och titta. Någon tog visst kort på "skyltningen". 
Vardagen har sin humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar