onsdag 26 juni 2019

Det var en gång ett Svenstavik




Två gamla vykort, tror de är från början av 1900-talet. 
Det ena är i svartvit och det andra i färg, och visar en del av Svenstavik. 

Uppdatering 3 juli: 
Uppgifter om de gamla vykorten kom via mail från Charlotte M som kan berätta att det nog är Bergsviken som fotograferats en gång i tiden.  Och man ser gården Joers (i mitten längst upp)och gården Gunnars  längst upp till höger. Det som ser ut som en väg nedanför är nog järnvägen. 

Och nu när jag tittar på korten så är det nog så som Charlotte skrev i mail till mig. TACK! Det är så roligt att få uppgifter om det jag inte känner till så bra.

Och nu när jag fått uppgifter så kan jag faktiskt känna igen mig lite. Gissar att fotografen kanske stått någonstans på väg upp till Lillhallen och fotograferat. Så såg det alltså ut en gång för över hundra år sedan. Pastoralt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar