fredag 28 februari 2020

Det var en gång för länge sedan...


 Vyer över byn




Fina Bergsstårscha Charlotte M skickade en bunt gamla kort från Hoverberg, det understa kan jag känna igen mig på. Men de tre översta är jag osäker på. Men Bergsstårscha kommer nog att lägga in en kommentar och berätta exakt var det riktigt gamla huset ligger (om det finns kvar) - men troligen är det borta idag.  

Får en känsla av hur lugnt och skönt allt är med hö-hässjorna och sjön så blank. Kanske är tiden början av augusti? 

Klicka på bilderna så blir de mycket större och lättare att orientera sig på.

3 kommentarer:

  1. Hej Ingrid! Det är "sjöbergs" och det är borta sedan länge. Det låg upp i gatu. Ungefär mitt emot där man svänger upp i den branta vägen till rundströms.

    SvaraRadera
  2. Nu kom inte namnet med men det är jag Charlotte som skriver:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Charlotte- då förstår jag varifrån fotografierna är tagna.

      Radera