torsdag 15 augusti 2019

Ma röttran i Berg...


De som sätter spår...
både musikaliskt och med skrivna ord. 
 
Det kom ett mail från min  "syster vid havet"   e-noor;  som berättade att hon varit i Malmö i slutet av juli och lyssnat på bandet Wilmer X och speciellt då på "mannen med hatten, mannen med glasögonen, mannen från vidderna" dvs Janne Lindén, lillebror till min gamla skolkamrat och käre vän Sture. Janne finns på Youtube, bl a med Wilmer X ! Jag minns att Sture tidigt lärde honom att spela gitarr och det gav ju verkligen resultat.

 

Janne spelar blues som en "gud" och jag är så imponerad över hur skicklig han är.  Han är så begåvad- precis som Sture, som jag ej träffat på år och dag.  Sture verkar inte besöka sin gamla hembygd; åtminstone syns han aldrig till på ställen där man träffar folk, som på Hembygdsgården. Tyvärr. Men han finns i mitt minne även om vi nu börjar bli lite äldre... åtminstone på utsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar