onsdag 22 april 2020

Gamla kort väcker minnen



<< Mina fina fastrar & farmor

Från vänster:
Astrid - Berta - Kerstin - Farmor Märta - Anne-Marie

Idag är bara Anne-Marie kvar.




Liten släktsamling >>>>

Från vänster:
Min älskade bror Olof, Märta och hennes make: min farbror Per, faster Berta, Farmor Märta, farbror Kalle med sonen Staffan.(min kusin)

Tror att dessa fotografier är tagna vid juletid- med tanke på de tända ljusen, och någon gång i början av 1960-talet. Staffan föddes år 1950.

När jag tittar på alla gamla kort från när jag växte upp så minns jag hur roligt att var och hur stor släkten var. Farmor och Farfar hade nio barn och sommartid var oftast alla hemma på släktgården och hjälpte till med höskörden samt njöt av sköna somrar. Och alla vi kusiner -Jag tror att vi var tolv ungar som njöt av bad och sommarlekar. Även om det var en viss åldersskillnad så hade vi ändå så roligt. 
Jag kan känna en viss saknad och tänker på hur det är idag. Stora huset rivet och uthusen börjar falla mer eller mindre ihop. Och den kusin som tog över gården, han har struntat i precis allt, så nu ska gården med alla ägor säljas ut på auktion. Tragiskt. Men så går det när fel person fick ta över. Han borde ha sålt allt till någon jordbruksintresserad i stället för att bara låta allt gå åt pipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar