onsdag 8 april 2020

Strax påskdax



En påskhälsning från Stockholm till jämtar och andra som läser min blogg. 
Det är lugnt och stilla där jag bor, inte ens någon liten påskkärring har synts till.

Tidigare år har ofta några barn klätt ut sig och hela veckan gått runt och knackat på dörrar - fnittrat "Glad Påsk" och hoppats på lite godis som tack.
Men i år blir det nog inga...  

Det här corona-viruset har lagt lock på allt  - men det är bara bra eftersom det är så smittsamt och även farligt. 
Så jag tar det lugnt och undviker all form av närmare kontakt med andra.

Det trista är att man tydligen kan gå med viruset utan att bli sjuk, men man är ändå smittbärare, så man kan vara "farlig" för andra.

Nå, det är bara att bedja en bön till den Gode Guden (om hen finns) och hoppas på att den här pandemin inte ska pågå allt för länge. Men drömmar och planer om sommarvistelse uppe i min gamla hemby nu i sommar ligger just nu på is. Kan bara hoppas på ett under.... Men det kommer nya somrar.
Önskar trots allt alla en  Glad Påsk och skräm inte påskkärringarna!


2 kommentarer:

  1. Glad påsk även till dig. Kvasten har jag ställt på parkeringen i år.

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk! Själv tog jag kvasten och sopade av allt vintergrus från bron och har ställt ut pelargoner och grannen ovanpå har fixat en blomlåda med penséer - så nu är det full vår!

    SvaraRadera